RSS

Kickbike + St Olavsloppets information

24 Jun

För många år sedan skaffade jag en kickbike i träningssyfte. Utan stötbelastning kan du stärka upp frånskjutet i löpningen. Sparkfoten blir stärkt i hälsena och vadmuskulatur då man bara sparkar med framfoten. ”Steglängden” är beroende på hastigheten du håller. Lite utför och din ”pendelrörelse” blir snabb och lång. Precis det du behöver för att springa på framfoten med ett långt snabbt löpsteg! Brant uppför är det oerhört tungt men det ger å andra sidan styrka i backar!

Den foten som står på plattan måste böjas och rätas efter hur långt det är till marken. Det är tröttande men stärkande, då det är den foten som blir trött först. Tre-fyra frånskjut per fot så måste du byta!

Kickbike som träningsredskap

Rekommenderas mycket som komplement till den ordinarie träningen, dessutom som rehab där stötbelastningen är problemet.

St Olavsloppet officiella informationstidning.

 

Etiketter: ,

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

 
%d bloggare gillar detta: