RSS

Återställning efter träning

13 Aug

Om du tränat hårt så ska du försöka återhämta dej så fort som möjligt! Det finns massor av olika drycker att inta direkt efter träningen, men de flesta verkar vara mer eller mindre overksamma. Sportdrycker har ett tvivelaktigt rykte, där drycken inte kan tas upp av kroppen. Test efter test förordar vatten, om inte producenten själv betalt undersökningen.

Pucko

En stor undersökning i USA, där även producenten var med, kom fram till att choklad-mjölk satte igång reparationen av kroppen snabbare än andra ”sportdrycker”. Jag har testat på mej själv och på ett division 1 lag i fotboll och vi har alla bara positiva erfarenheter av det. I slutet på träningarna stönade flera fotbollsspelare efter ”Puckon”!

Som sportdryck änvändes blåbärsoppa mycket förr och är fortfarande det som serveras under Vasaloppet. Dessutom har den en positiv inverkan på synen! Vem vill inte se bra ut??

Vilken apa som kom på att dryck gjord på tillsatser är bättre än naturprodukten banan vet jag inte!?

Det bästa efter ett träningspass.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 13 augusti, 2012 i Kost, Löpartips, Livsstil

 

Etiketter: , ,

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

 
%d bloggare gillar detta: