RSS

Backe exempel 2

01 Nov

Backe är ett utmärkt sätt att bedriva alternativ löpstegsträning. Du kan köra höga knä; sidledslöpning; snabbfots isättning; långa steg; korta steg; baklänges upp och ner; slalom steg; 1/3 steg; utfallssteg; ja bara fantasin sätter stopp! Tänk på att om du ska bli framgångsrik löpare måste du vara bra på att springa i backar, både uppför och utför!

Inte hälkick mot baken

Som långdistans löpare ska du inte träna hälkick! Det är bara när foten är i marken som du driver framåt. Det gäller alltså att vara i backen så mycket som möjligt. Om du slösar energi genom att dra upp hälen för långt mot baken så är foten för länge i luften!

Backe upp mot Vallda Trekant.

 

Etiketter: ,

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

 
%d bloggare gillar detta: