RSS

Inför Varvet del 2

14 Maj

Kost

Det gäller att inte exprimentera för mycket med kosten så här sent inför Göteborgs Varvet. Håll dej till den kost som du normalt brukar äta. Lägg gärna till lite animaliskt fett för att det är så lång sträcka vi ska springa. Rådet är att äta som vanligt!

Vegetarianer

har lite högre vätskebalans i kroppen för att de äter mycket frukt och grönsaker. Det betyder att det är lättare att binda mer vätska i kroppen genom att äta lite mer ”vegetariskt” inför loppet. Som komplement till lite mer vatten inför loppet kan man med fördel äta lite mer frukt. Frukten binder vätska kvar i kroppen på ett bättre sätt, för mycket vatten bara rinner igenom kroppen.(se vidare inlägget: West Coast Race del 2). Under många år åt jag inte annat än frukt innan lunch, det var mina bästa löparår. Men gör inte det om du inte är van, för då rasar magen!

Pastaladdning tror jag inte på! Läs gärna mer om vad jag skrivit om detta på: Kost del 6 och Veckan innan tävling del 2!

Södra infarten till Mölndalsbro.

Södra infarten till Mölndalsbro.

Dagens Aktivitet: 75 minuters stegringslopp

 

Etiketter: , ,

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

 
%d bloggare gillar detta: