RSS

Balansen

02 Jun

Balansen

Om man tränar mycket, även om det är ganska ensidigt, så övas balanssinnet upp kontinuerligt. En cirkus artist blev utmanad av oliktränande svenska mästare engång i ”balans”. -”Det vinner jag lätt” tänkte cirkus-artisten, men se det gick inte så bra. De svenska mästarna hade tränat upp balanssinnet samtidigt som de mängdmässigt kanske lag ner minst lika mycket i träningstid som artisten. Att bara träna stärker allså balanssinnet åxå!

Men ett annat sätt är att köra speciella träningspass, som gör så att du verkligen behöver koncentrera dej på balansen. Idag ska vi ge oss ut på ett sådant pass och träna på klipporna längs havet. Där går det verkligen upp och ner, kors och tvärs. Skorna måste ha bra grepp och inte vara för otympliga så att man inte ”känner” underlaget. Att springa och titta på utsikten är inte att tänka på. Men det går ju bra att stanna lite och njuta av utsikten åxå.

Klippor stax norr om Lerkils hamn.

Klippor stax norr om Lerkils hamn.

Fotleder, knäleder, ja alla leder i kroppen stärks samtidigt. Alla, i tid och otid, skadade kvinnliga fotbollsspelare borde tänka lite extra på det!

Och varför inte göra lite styrkelyft ibland alla stenarna samtidigt!

Dagens Aktiviteter: 7 kilometers snabbdistans och 100 minuters klippsprång!

 

Etiketter: , , ,

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

 
%d bloggare gillar detta: