RSS

rosapanternspringer igenoigen

09 Aug
Alltid överdrifter men vi var ett 60-talet, ur Norra Halland.

Alltid överdrifter men vi var ett 60-tal, ur Norra Halland

Det är bara att hoppas på att det fina sommarvädret håller i sej! Ni som känner till min träning vet att det blir något helt annat nästa gång. Med det följer andra muskelgrupper att ha träningsvärk i! Räck upp en hand ni som inte kände något sist!

Just att ha träningsvärk betyder att kroppen har blivit utsatt för något som den inte är van vid. Tränar man regelbundet och variationsrikt så slipper man värken. Det är bara att rannsaka sej själv, är min träning för ensidig?

Variation är nyckeln

Om ni dyker upp på min träning så kan jag garantera att ni får träningsvärk i början, de allra flesta tränar bara löpning och i samma tempo och på samma distans! Det ska vi lära oss av med! Att hålla sej skadefri är ett tecken på att träningsupplägget är bra. När afrikaner blir skadade i Europa så åker de bara hem och springer barfota, då försvinner skadorna. Ojoj vad mycket vi har att lära av dom!

Sökfunktion

Tänk på att det går att söka på en massa ord eller termer inom löpningen på bloggen, längst upp till höger, då kommer alla artiklar om begreppet fram! Prova nybörjare eller § till exempel!

Dagens Aktivitet: Två 2,5 kilmeters intervaller med bad emellan.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 9 augusti, 2013 i Löpträning

 

Etiketter: , , , , , ,

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

 
%d bloggare gillar detta: