RSS

Stafetter 1

26 Aug

Den stora fördelen med att träna i grupp är att man är många och på det viset kan man göra olika stafetter. Man kan göra löpspecifika stafetter, man kan göra med olika kroppsdelar och smidighetsövningar. Ja, det är bara fantasin som sätter stopp för övningarna. Det är ju så att med en stark kropp, i alla muskler och senor, så tål kroppen mer ensidig träning.

Barfota för att ta reda på vilken frekvens du har?

Barfota för att ta reda på vilken frekvens du har? Foto Jonte.

För att bli framstående i någon idrott bör 80 % av träningen vara ”grennära”! Om du vill bli cyklist bör 80 % av tiden vara på cykel, samma sak gäller löpning, 80 % med löparskorna på. De övriga 20 % kan då vara allmänna styrke- och smidighetsträningar. Tyvärr är löparna väldigt ensidiga, det är bara att springa och springa. Följden blir då skador. Ni som bara kör löpning och är skadade för jämnan räck upp en hand! Ojdå, nu kan majoriteten ta ner handen!

Krappgång är allsidig träning

Krappgång är allsidig träning

Dagens Aktivitet: 22 kilometer cykling och 3-4 kilometer löpning.

 

Etiketter: , , , , , , , ,

Ett svar till “Stafetter 1

  1. Katja Grigorieva

    27 augusti, 2013 at 09:56

    tack för tipset! 😉

     

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

 
%d bloggare gillar detta: