RSS

Stafetter 2

27 Aug
Utfallssteg går utmärkt att köra som stafett ....

Utfallssteg går utmärkt att köra som stafett …. foto Jonte,

Idag blev det 200 meters stafett i Lindome! Det är nyttigt för ”långtradare” att träna snabbhet med jämna mellanrum. Om man inte stretchat sina muskler vid andra träningar är det tyvärr lätt att dra på sej sträckningar. Speciellt på baksidan av låret. Därför är det viktigt att alltid stretcha de stora muskelgrupperna vid alla träningar!

Aktiv återkomst!

Om du då slarvat med stretchigen och åkt på en sträckning, vad gör du då? För att komma tillbaka så snabbt som möjligt, så sätt igång med värme och massage. Om muskeln är varm går det även att stretcha den. Vila som de flesta tror på är helt galet. För det första tar det lång tid att komma tillbaka och när man gör det så är det överhängande att det blir nya sträckningar!

Allsidig träning

Som jag alltid tjatar om så är allsidig träning det förebyggande botemedlet! Viktigare blir det ju äldre och osmidigare du blir.

Dagens Aktivitet: Cirka tio tvåhundringar barfota på gräset å 24 kilometers cykeltur.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 27 augusti, 2013 i Löpträning

 

Etiketter: , , , , , ,

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

 
%d bloggare gillar detta: