RSS

Kullaviks Hamnlopp -13

08 Sep

”Inne” idrott

Nu när löpningen har blivit inne igen dyker det upp massor av föreningar som vill tjäna pengar på den. Det är massor av tävlingar i närområdet. Igår tror jag det var fem tävlingar bara inom några mils radie från Göteborg: Rådaloppet; Kullavis Hamnlopp; Trekungaloppet; Amzungo Volontärlopp; Orust tvärs.

Nackdelen med så många aktörer, är att loppen blir mer och mer amatörmässiga, på gott och ont men om anmälningsavgiften inte följer kvalitéen?

Tävla ofta?

Igår hann jag med två tävlingar, en som tävlande och en som fotograf på pristagarna. Vad jag tyckte om Rådaloppet skrev jag igår, idag visar jag lite bilder från Kullaviks Hamnlopp. I Hamnloppet var det ett starkt startfält på herrsidan, trots att deltagarantalet blir mindre med större konkurrens. Varför inte sprida ut tävlingarna lite mer. Det finns många helger på året och två dagar varje helg. Dessutom består veckan av sju dagar!

Pristagare tio kilometer Kullaviks Hamnlopp

Pristagare tio kilometer Kullaviks Hamnlopp

De tre främsta på herrsidan på långa banan var Patrik Gustavsson Björkqvist, Joakim Röstlund och Daniel Pettersson (Kung Sture).

Dagens Aktivitet: 30 kilometers LSD

 

Etiketter: , , , , , ,

Lämna en kommentar