RSS

Växjö Marathon -13

19 Okt

3.18 och klass seger med nästan tio minuter! Idag sprang jag bra! Upplägget av loppet var perfekt – höll medvetet nere tempot mer än jag tänkt, frukosten som jag åt på morgonen låg kvar i magen. Vid varvning efter tre varv (av åtta) blev släppte magen, tog det lugnt de 3 första milen för att sedan öka lite grann. Första halvmaran passerade jag på cirka 1.41, lite för toalettbesöket i simhallen! Normalt behöver jag fyra timmar innan lopp för mat, idag tog jag 4.30 men det räckte inte. Som frukost hade jag ätit ägg, bacon, blåbärssoppa med flingor och mackor med ost.

Klassevinner (som dom säger i Norge) till .... (foto Jonte)

Klassevinner (som dom säger i Norge) till

Andra halvan av loppet sprang jag på cirka 1.37! Med det negativa upplägget fick jag springa om hela tiden efter halvmaran. Speciellt roligt var det att springa om ett gäng tjejer som sprang ifrån mej på första varvet. De gick för fort i början, låg åtskilliga minuter före efter halva loppet. På sista varvet fick jag passera de flesta av dom.

Rent allmänt måste jag konstatera att de allra flesta inte kan lägga upp ett så långt lopp, för att få ut bästa resultat. Det gäller inte att springa första milen fortast utan den sista!

Dagens Aktivitet: Marathon.

 
3 kommentarer

Publicerat av på 19 oktober, 2013 i Löpartävlingar

 

Etiketter: , ,

3 svar till “Växjö Marathon -13

  1. Katja Grigorieva

    21 oktober, 2013 at 10:31

    GRATTIS till klass seger! 🙂

     
  2. Gunilla Stripple

    22 oktober, 2013 at 09:57

    Haha, instämmer i att ditt upplägg var väldans mycket smartare…men jag blev iallafall på glatt humör när du sprang om mig! Tar rygg på dig nästa gång!

     
    • rosapanternlennarthansson

      22 oktober, 2013 at 09:57

      Jag har ju rutin! Vi får springa ihop nästa gång om jag orkar någon mer maraton!
      Springer mest kortlopp men tävlar nästan varje helg. Finalloppet den 2 (?) nov
      i Göteborg! Välkommen
      el pantero

       

Lämna en kommentar