RSS

Mina mål -14 2 (2)

02 Jan

Tidsmål

Det viktigaste är inte att sätta upp hur mycket du ska träna, utan vilka tidsmål du vill uppnå! Dom senaste åren har mina resultat inte varit så märkvärdiga. Jag har ju med glimten i ögat alltid hävdat, att man som kille inte kan kalla sej löpare, om man inte springer under 40 minuter på milen. Övriga kan kalla sej joggare: Just nu är jag bara joggare och det gillar jag inte! Ett mål för mej är därför att komma under 40 minuter milen igen!!

Tjejerna

På tjejsidan gäller inte 40 minuter på milen för att vara löpare, utan mellan 45 och 50 minuter, säg 47.30!

Stora papperlappar till de bästa

Stora papperlappar till de bästa

Längre tidsmål

Då jag egentligen är 30 kilometers löpare, vill jag förbättra både halvmaran till 1.27 och maran till bättre än 3.10. Då jag tävlar ganska mycket, har jag flera tillfällen att uppnå målen. Ibland blir det ju dessutom mer publikfrieri än seriös löpning.

Sätt mål!

Som sagt:  Sätt upp tidsmål på tävling eller träning och kämpa för de målen du satt upp. Om du missar har du inte satt upp realistiska mål!

Lördagens Aktivitet: Rosapanternspringer från torget i Kungsbacka klockan 11.00. Extraträning mot betalning.

Dagens Aktivitet: Morgonpass 28 minuter snabbt. Eftermiddag 65 minuters snabbhet, styrka.

 

Etiketter: , , , , ,

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

 
%d bloggare gillar detta: