RSS

Massageroller

19 Mar

eller the Stick är till för trötta och ömma muskler. Genom att rulla rollern med belastning över muskeln så återhämtar den sej snabbare. Man ökar helt enkelt blodgenomströmningen på samma sätt som vid massage. Framförallt går rollern att använda på vadmuskulaturen och fram/baksida lår. Även utsida lår går det bra. Det blir både omständligt och dyrt, med massage så ofta som det egentligen behövs.

The Stick ...

The Stick …

Mats Erixon sa något intressant när han lagt av sin elitkarriär, om han ångrade något. Jo, han skulle tagit massage en gång i veckan och inte så sällan som han verkligen tog det! Det syntes när han sprang, speciellt i slutet på karriären, då han sprang med väldigt stela muskler!

Dagens Aktiviteter: Löpteori klockan 18.00 från torget i Kungsbacka.

Snabbdistans (SD) på förmiddagen i 30 minuter plus Innebandy i en timme.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 19 mars, 2014 i Löpartips

 

Etiketter: , , ,

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

 
%d bloggare gillar detta: