RSS

Hälsporre bättring

28 Jul

Idag var det första gången som jag inte haltade på träningen på flera veckor. Visst kändes hälsporren lite men eftersom jag använde både mjuk sko och mjuk inläggssula, fördelades tryckkraften under hela foten. Med mjuk inläggssula så ger sulan lite stöd i hålfoten men fixerar inte, den blir lite rörlig. Nackdelen med att använda mjuk sko, i detta fall Hoka One One, blir att påfrestningen på knä och lår blir högre. Var rejält seg i låren när en timmarspasset var på väg att avslutas.

Räfflad brödkavel!

Räfflad brödkavel!

Jag har gått över till att bara använda räfflad brödkavel i hålfoten och den är dessutom mindre än den släta som jag tidigare använt. Den räfflade går mer på djupet, det känns tydligt. Använder den så ofta som jag kan, får fortsätta med den ett tag till.

Dagens Aktivitet: En timmes löpträning, trappan, i en – en och en halv och två minuter. Dessutom armhävning och ”vindrutetorkare”.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 28 juli, 2014 i Löparskador

 

Etiketter: , , , ,

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

 
%d bloggare gillar detta: