RSS

Mental styrka

10 Aug

Att tro på sej själv. Det finns många sätt att bygga upp den. En del av den mentala styrkan är ärftlig. En del ger miljön i samband med uppfostran och föräldrarnas självsäkerhet.

Uppför är bra!

Uppför är bra!

En stor del av den mentala styrkan tränar du upp på olika sätt. Viktigast är att man har rätt träningsupplägg och tror på att upplägget är det rätta. Träna alltid på det du är dålig på och det du vill bli bra på. Teknik och backe är ett effektivt sätt att bli bra på. Att alltid ta det svåraste alternativet likaså. Tyvärr tränar vi ofta tvärt om, tar den lättaste vägen. Tävla mycket är ett sätt att ta svåraste vägen – för att bli bra. Att ta den svåra vägen stärker din självkänsla och din självkännedom. Att vika ner sej finns inte! Tyvärr är vår kultur idag att ge upp för lätt, curling kulturens skuld. Ändå värre blir det för de med helikopter föräldrar!

Dagens Aktivitet: Löpning och bergsklättring i 90 minuter.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 10 augusti, 2014 i Löpteori

 

Etiketter: , , , , , , , , , ,

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

 
%d bloggare gillar detta: