RSS

Styrka och smidighet

29 Okt

Övningar!

De som löptränar, de springer oftast hela tiden! Inget kan vara så ensidigt och som jag påpekat många gånger, så ger ensidig träning skador. De allra flesta gemensamma träningar jag håller kompletterar jag med styrke- och smidighetsövningar. Samma gäller även här, med att övningarna ska vara så varierade som möjligt. Det behövs inte att man tar sej till ett gym, det går utmärkt att använda kroppen som redskap. Är man då flera är det perfekt att göra parövningar. Ni använder varandras kroppar som vikter. Dessutom är det så i vårt samhälle att vi nästan aldrig tar på varandra. Det är en mänsklig nödvändighet att röra vid andra, krama eller bända!

Fusklapp för styrke-& smidighetsträning!

Fusklapp för styrke-& smidighetsträning!

 

När jag tränade tre lag i Volleyboll hade vi ”kramar” som uppvärmning innan match. Det tyckte pressen var konstigt, så det blev reportage om det! Men vi ”lärde känna varandra” så det gick fint för oss på planen.

Dagens Aktivitet: Innebandy i en timme.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 29 oktober, 2015 i Övningar

 

Etiketter: , , ,

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

 
%d bloggare gillar detta: