RSS

Variera träning

27 Feb

I dagens långpass så sken vårsolen på oss hela passet. Det var mer inriktat på ”upplevelse” än på prestationshöjande. Första delen av passet var på klipporna närmast norr om Gate Klova. Det var inte jämnt någonstans utan det blev till att hoppa, gå, krypa över sten och sten. Det var inte likt de vanligaste passen jag leder utan hela kroppen aktiverades för att ta sej fram. Det gällde att kolla vad man satte fötterna samtidigt man skulle njuta av utsikten ut mot Vinga och Nidingen.

Här gäller det att kolla vad man sätter fötterna! foto Christian Pennert

Det blev lite snack om Nils van der Poel och hans ”kontroversiella” träningsmetoder som revolutionerat hela skridskosporten. De är in själva verket inte ”kontroversiella” utan bara självklara för de som tränat konditionsidrotter på ett riktigt sätt. Varierad träningen och kör inte bara löpning när du är löpare, inte bara simma om du är simmare eller bara åk skridsko om du är skridskoåkare! Nils har sprungit mycket, cyklat genom hela Sverige, hoppat fallskärm osv. All konditionsträning ska vara varierad och därmed mentalt uppbygglig. Dessutom ska du sätta upp mål – som Nils gjort!

Dagens Aktivitet: LSD på 140 minuter

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 27 februari, 2021 i Alternativ träning

 

Etiketter: , , , , ,

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

 
%d bloggare gillar detta: