RSS

Träning över dike

01 Mar

Enformigt

När man springer mycket och kanske asfalt hela tiden, så blir det väldigt enformigt. Enformigt ger skador!

Om man inte tränar Alternativ Träning någon gång blir det enformigt. Enformigt ger skador!

Det finns löpning att tillgå utan att det blir för enformigt. Du kan springa på olika hårda underlag, mer eller mindre kuperat, med varierad löpteknik. Du kan springa bakåt, i sidled, på alla fyra och så vidare. Variation ger inte skador!

Dikeslöpning

Ett enkelt sätt att stärka upp ljumskar och ischias är att springa över diken! (Gröfte på norska). Å diken det finns det längs alla vägar i landet. Ja, inte gatorna i samhällen men de ska man ändå försöka undvika.

Från sida till sida i detta dike är ...

Från sida till sida i detta dike är …

Det är bara att hoppa från sida till sida och försöka att skjuta från med framfoten hela tiden! Ju ”bredare” du springer från sida till sida av diket desto mer stärker du ljumskar och ischias. På köpet kommer det stärkt vristspänst, helt avgörande för hur bra du blir som löpare.

Dagens Aktivitet: Cirka en timmes upptäckts löpning!

 

Etiketter: , , , , , ,

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

 
%d bloggare gillar detta: